B2C
Branding & Betrokkenheid
4.000+
app downloads
38%
groei volgers Facebookpagina

Over de klant

Burgernet zet zich samen met gemeentes, de politie en bewoners in voor veilige buurten om in te wonen en werken. Deelnemers worden telefonisch, via een sms-bericht of via de mobiele app op de hoogte gehouden van verdachte situaties. Zo worden zij tijdig ingelicht als er in de buurt gevaar dreigt. Het is daarnaast ook mogelijk om de politie te tippen via het Burgernetnummer of de mobiele app. Dankzij deze samenwerking wordt iedere buurt steeds een stukje veiliger.

One sentence brief

Omdat de mobiele app niet direct in iedere buurt een daverend succes was, vroeg Burgernet ons om de app vooral in die buurten onder de aandacht te brengen en voorlichting erover te geven.

case-Burgernet-afbeelding-4-1

Onze oplossing

Natuurlijk zet Ha! zich graag in voor meer veiligheid. We gingen dan ook direct aan de slag met twee campagnes:

  • Een online zichtbaarheidscampagne om mensen te informeren over de Burgernetapp;
  • Een Facebookcampagne om de betrokkenheid met Burgernet te vergroten en zo een groter bereik te genereren.

Meer zichtbaarheid via video en banners

Je kent waarschijnlijk de volgende uitdrukking wel: een beeld zegt meer dan 1.000 woorden. Dat geldt zeker voor video. Ha! heeft daarom een script geschreven en één van onze partners heeft er vervolgens een pakkende video van gemaakt. Die konden we goed gebruiken voor Facebook en YouTube advertenties in de regio's waar het aantal appdownloads achter bleef. Samen met de banners die wij ontwierpen voor Google Ads leidde dit tot meer dan 4.000 app downloads en ruim 14.000 websitebezoeken.

Burgernet Video

Meer betrokkenheid met politiehond Bumper

Het stimuleren van appdownloads is één ding. De volgende uitdaging was om ervoor zorgen dat deelnemers de app ook echt gingen gebruiken. Hiervoor hebben wij een social media strategie ontwikkeld en actief meegeholpen met social media redactie op de Facebookpagina van Burgernet. De combinatie tussen interessante Facebook posts en relevante social media advertenties zorgde er niet alleen voor dat meer mensen de Facebookpagina van Burgernet gingen volgen. Ze reageerden ook meer op de updates die wij plaatsten. Met onze inzet genereerden we dus niet alleen meer bereik, maar zorgden we ook voor meer betrokkenheid. Zo deelden wij bijvoorbeeld nieuwsberichten over Burgernet of over situaties waarin Burgernet een rol zou kunnen spelen. Op die manier werd het nut van de app duidelijk gemaakt. 

Ook kregen wij hulp van een bijzondere collega bij de Rotterdamse politie. Politiehond Bumper werd een hit op internet en zorgde daarmee voor een hoop media-aandacht. Met behulp van storytelling kon men volgen hoe Bumper opgeleid werd tot politiehond. Zijn bekendheid kwam dan ook goed van pas bij het promoten van de Burgernet Facebookpagina. Onze inspanningen op Facebook zorgden voor 38% meer Facebookvolgers en uiteindelijk hebben wij meer dan 250.000 mensen via dit platform bereikt.

Facebook Post Burgernet

Onze oplossingen

Door samen met Burgernet de doelen van de campagnes te bepalen, stonden alle neuzen dezelfde kant op. Daardoor konden we samen naar die doelen toewerken en waren we allebei bereid om net dat stapje extra te zetten. Samenwerken als collega's noemen we dat bij Ha! In de campagnes voor Burgernet hebben we niet alleen gekeken naar de kanalen die de appdownloads en betrokkenheid een boost konden geven. We hebben ook vooral gekeken naar hoe deze kanalen konden samenwerken om die doelen te bereiken. Bekijk hier welke expertises we hebben ingezet en neem gerust contact op voor een gratis kennismakingsgesprek.

Gratis kennismaken