Door het toenemend gebruik van mobiele apparaten, verandert ook de manier waarop de volgorde van de zoekresultaten wordt getoond. De gebruikers willen graag de meest relevante en recente resultaten te zien krijgen. De taak van de zoekmachine is om hierbij te zorgen voor het tonen van een website die geschikt is voor mobiele apparaten. Dit is in het verleden gestimuleerd door de websites zichtbaar te maken op moderne apparaten en te helpen bij het vinden van geschikte websites. Doordat steeds meer mensen mobiele apparaten zijn gaan gebruiken, worden de algoritmes nog meer aangepast op het gebruikspatroon van gebruikers.

HA! toont de twee veranderingen die Google heeft doorgevoerd.

Ranking van mobiel-vriendelijke sites

Google maakt gebruikt van vele ranking signalen. Om de ontwikkeling van geschikte websites te bevorderen, wordt per april ook het gebruik van mobiel-vriendelijke sites meegenomen in de volgorde van de zoekmachine resultaten. Op die manier helpt Google de gebruiker niet alleen relevante en hoge kwaliteit zoekresultaten te vinden, maar wordt er ook voor gezorgd dat de sites geschikt zijn voor hun apparaat. Om mee te gaan met deze ontwikkelingen zijn er verschillende tools op de markt die u helpen om te bepalen hoe mobiel-vriendelijke uw website is.

Gebruik van apps voor zoekresultaten

Sinds eind februari heeft Google nog een opmerkelijke verandering toegepast op haar algoritmes. Google zal de informatie van geïndexeerde apps als factor gebruiken voor de volgorde bepaling van ingelogde gebruikers die de app geïnstalleerd hebben. Als gevolg van deze ontwikkeling kunnen zij de oppervlakte van de content van geïndexeerde apps meer prominent gebruiken bij het zoeken.

Belang mobiel-vriendelijke website ontwikkeling

Zoals ieder bedrijf, speelt ook Google in op de wensen van haar klanten, in dit geval de gebruiker. Doordat de consument steeds meer gebruik is gaan maken van mobiele apparaten, is er vanuit de klant steeds meer behoefte aan mobiel-vriendelijke sites. Om dit te bewerkstelligen maakt Google de ontwikkeling van mobiel-vriendelijke websites gunstiger, door het mee te nemen in de ranking van de zoekresultaten. Lukt het niet om uw website te ontwikkelen die geschikt is voor mobiele apparaten? HA! geeft u inzicht in het ontwikkelen van uw website.

Download nu de whitepaper over Inbound Marketing!

 

Waarom is Inbound Marketing nu urgent en kun je dit als marketing manager niet negeren? Het antwoord hierop plus interessante facts & figures vind je in de speciaal hiervoor geschreven whitepaper.

Download whitepaper